אם אתה איש שיווק טוב, אתה חייב להיות קצת משוגע
בעולם התחרותי והדינמי של שיווק באינטרנט, לפעמים צריך קצת יצירתיות מטורפת ונכונות לקחת סיכונים כדי באמת לבלוט מעל ההמון. המשווקים הטובים ביותר הם אלה שחושבים מחוץ לקופסה, מאתגרים את הנורמות ומעזים להיות קצת משוגעים בגישות שלהם.

עובדות על חשיבות היצירתיות בשיווק באינטרנט:

  1. 82% מהצרכנים הגיבו חיובית למותגים שיצרו קמפיינים מעוררי מחשבה ומפתיעים ברשתות החברתיות. (Disruptive Advertising)
  2. קמפיינים ויראליים יכולים להניב ROI של עד 400%. (Adweek)
  3. 56% מהלקוחות אומרים שהם נותנים יותר קרדיט למותגים שמזרימים תוכן ייחודי. (Social Media Today)

למה צריך להיות קצת "משוגע" בשיווק באינטרנט

  1. כדי לבלוט בים התוכן - עם אינספור מודעות וקמפיינים שיווקיים המתחרים על תשומת הלב, רק התוכן הכי מקורי ובלתי צפוי יצליח לתפוס את העין.
  2. כדי ליצור חיבורים רגשיים - קמפיינים הומוריסטיים, מרגשים או פרובוקטיביים מעוררים תגובות חזקות ויוצרים זיכרונות בני קיימא אצל הצרכנים.
  3. כדי להישאר רלוונטיים - צרכנים מעריכים מותגים שמצליחים לשמור על טרנדים ולקחת סיכונים יצירתיים, במיוחד בזירת השיווק באינטרנט המשתנה במהירות.
  4. כדי להתבדל מהמתחרים - בזירה הצפופה של שיווק באינטרנט, רק הגישות ה"משוגעות" והלא שגרתיות באמת יצליחו להבדיל אותך מהשאר.

כיצד להיות יצירתי ונועז בשיווק באינטרנט

  1. קח השראה מתחומים אחרים - שאב רעיונות ממקורות בלתי צפויים כמו אמנות, קולנוע, מדע או אפילו הקהל שלך, והתאם אותם בצורה ייחודית למסרי השיווק שלך.
  2. אתגר את הנורמות של התעשייה - אל תפחד לשבור מוסכמות ולקחת את התוכן לכיוונים חדשים. היה נכון לקחת סיכונים מחושבים כדי להפתיע ולהלהיב את הקהל.
  3. התנסה בפורמטים ופלטפורמות חדשות - היה בין הראשונים לנצל מדיות חדשות ופורצות דרך, בין אם מדובר בטכנולוגיה, אפליקציות או פלטפורמות רשתות חברתיות חדשות.
  4. שתף פעולה עם יוצרים ומשפיענים - חבור ליוצרי תוכן מוכשרים ובלתי צפויים כדי להביא פרספקטיבות חדשות ומרעננות לשיווק באינטרנט.

דוגמה לשיווק באינטרנט נועז ויצירתי

דמיין שאתה מנהל שיווק של חברת תיירות המתמחה בטיולי הרפתקאות. כדי למשוך תשומת לב ולהבדיל את עצמך מהמתחרים, אתה יכול:

  • ליצור משחק מציאות רבודה אינטראקטיבי המאפשר למשתמשים לחקור יעדים אקזוטיים וירטואלית לפני שהם מזמינים טיול.
  • לחבור לצלמים ובלוגרים מפורסמים ליצירת סדרת וידאו אתגרית המתעדת משימות וחידות במיקומי יעדים שונים.
  • להשיק אתגר רשתות חברתיות הקורא למטיילים לשתף את התמונות ה"פרועות" ביותר מהטיול שלהם עם האשטאג הייחודי של החברה.
  • להפתיע עוקבים אקראיים ברשתות החברתיות בחבילות נופש בהזמנה מהירה למקומות הכי לא צפויים.

גישות יצירתיות ונועזות אלה יצרו באזז סביב המותג, יעוררו מעורבות גבוהה ברשתות החברתיות ויבדילו אותך כחברה הרפתקנית ומרתקת בזירת השיווק התיירותי התחרותית באינטרנט.

לסיכום

בשוק הרועש והדינמי של היום, משווקים באינטרנט חייבים להיות מוכנים לחשוב בגדול, להעז ולחבק את הצד ה"משוגע" שלהם. אימוץ גישות יצירתיות, לא קונבנציונליות ואף פרובוקטיביות לעיתים הוא הדרך להבטיח שהמסר שלך יבלוט, ייצור חיבורים רגשיים ויישאר חקוק בתודעת הצרכנים. אז אל תפחד לצאת מגבולות הקופסה ולהשתולל קצת בשיווק באינטרנט - בסופו של דבר, קצת "שיגעון" יכול להיות ההבדל בין להיות עוד מותג לבין להיות מותג בלתי נשכח.