עובדות על חשיבות המוניטין המקוון של מותגים:
- 97% מהצרכנים מחפשים ביקורות מקוונות לפני קבלת החלטת רכישה (Qualtrics).
- 94% מהצרכנים ימנעו מעסק עם ביקורות שליליות ברשת (Review42).
- שיפור הדירוג של עסק ב-Yelp בכוכב אחד יכול להגדיל את ההכנסות ב-5-9% (Harvard Business School).
כיצד לבנות מוניטין מקוון חיובי למותג שלכם
1. הקפידו על חוויית לקוח מעולה בכל נקודות המגע כל אינטראקציה שלקוח חווה עם המותג שלכם, בין אם זה באתר, בשירות לקוחות או במוצר עצמו, תורמת למוניטין הכללי. הקפידו על איכות, עקביות ומצוינות בכל נקודת מגע כדי לעודד חוויות וביקורות חיוביות.
2. עודדו ואספו ביקורות חיוביות מלקוחות מרוצים לקוחות מרוצים הם השגרירים הטובים ביותר של המותג שלכם. עודדו אותם לשתף את הדעות והחוויות החיוביות שלהם באתרי ביקורות, ברשתות החברתיות ובפלטפורמות הרלוונטיות לתעשייה שלכם. שקלו ליישם תוכנית תמריצים או תגמולים עבור לקוחות שמשאירים ביקורות.
3. הגיבו לביקורות ולאזכורים ברשת בצורה מכבדת ומועילה מעקב אחר האזכורים של המותג ברחבי הרשת והגבה מהירה הם קריטיים. הגיבו לביקורות חיוביות בהערכה, ולשליליות בצורה מכבדת ופרואקטיבית, תוך הצעת פתרונות. זה מראה שאתם מקשיבים, אכפתיים ומחויבים לחוויית הלקוח.
4. השקיעו בשיווק תוכן עקבי ואיכותי שיווק באינטרנט מבוסס תוכן מאפשר לכם לעצב את הנרטיב סביב המותג שלכם. צרו תוכן מועיל, מעניין ורלוונטי שמשקף את הערכים והאישיות של המותג שלכם. תוכן איכותי ועקבי בונה אמון, מבסס מומחיות ומושך לקוחות פוטנציאליים.
מקרה לדוגמה: שיקום מוניטין מותג לאחר משבר
נניח שאתם מלון בוטיק שקיבל לאחרונה סדרה של ביקורות שליליות ברשת לגבי שירות הלקוחות. הנה מה שתוכלו לעשות:
- הגיבו לכל ביקורת בנפרד, התנצלו על החוויה השלילית והציעו פיצוי או הזמנה לבקר שוב.
- קיימו הדרכה מחודשת לצוות שלכם על נהלי שירות הלקוחות ועקרונות המצוינות בשירות.
- עודדו אורחים מרוצים להשאיר ביקורות חיוביות על ידי שליחת הודעת דוא"ל לאחר השהייה עם קישור לאתרי הביקורות.
- צרו קמפיין תוכן בבלוג ובמדיה החברתית המדגיש את ההתמקדות המחודשת שלכם בשירות אישי ומצוין ללקוח.
על ידי נקיטת צעדים אלה ליישוב המשבר והשקעה בשיקום המוניטין שלכם, תוכלו בהדרגה לשנות את הנרטיב ולבנות מחדש תדמית חיובית למותג בשיווק באינטרנט.
סיכום
בנוף השיווק באינטרנט התחרותי של ימינו, המוניטין של המותג הוא נכס אסטרטגי בעל ערך עליון. תפיסת הצרכנים את המותג שלכם נקבעת במידה רבה על ידי האינטראקציות, הביקורות והשיחות המתרחשות עליו ברשת, גם כאשר אינכם משתתפים בהן ישירות. לכן, השקעה בבניית מוניטין מקוון חיובי היא חובה. על ידי הצבת חוויית הלקוח במרכז, עידוד ביקורות אותנטיות, מתן מענה פרואקטיבי ויצירת תוכן עקבי ואיכותי, תוכלו לטפח תדמית מותגית חזקה ואמינה. כך, מה שנאמר על המותג שלכם "כשאתם לא בחדר" יהיה חיובי, מניע מכירות ומהדהד את המסרים והערכים שהייתם רוצים להעביר. זכרו, בסופו של דבר, אתם כבר לא השליטים הבלעדיים של המותג שלכם - הלקוחות שלכם הם. אז הקפידו לטפח מערכת יחסים חיובית איתם בכל נקודת מגע, והמוניטין שלכם יהיה בידיים טובות.