עובדות על שיווק באינטרנט מבוסס ערך:
- 84% מהצרכנים מצפים שהמותגים יספקו להם תוכן מרתק ושימושי (Meaningful Brands).
- תוכן וידאו בעל ערך יכול להגדיל את כוונות הרכישה של צרכנים ב-97% (Wyzowl).
- 73% מהצרכנים מעדיפים ללמוד על מוצרים דרך תוכן מותאם אישית מאשר דרך פרסום גנרי (Demand Gen Report).
כיצד ליצור שיווק באינטרנט בעל ערך
1. הכר את הקהל שלך לעומק - הצעד הראשון ביצירת שיווק שימושי הוא להבין באופן מעמיק את הצרכים, הרצונות, האתגרים והיעדים של הלקוחות שלכם. השתמשו בנתוני קהל, בסקרים ובשיחות אחד על אחד כדי לזהות את הבעיות הכואבות והשאיפות של קהל היעד שלכם. ככל שתכירו אותם טוב יותר, כך תוכלו ליצור תוכן רלוונטי ומועיל יותר עבורם.
2. ספקו פתרונות ותובנות מעשיות - מטרת השיווק שלכם צריכה להיות לא רק למכור, אלא לעזור ללקוחות שלכם להצליח. צרו מדריכים, כלים, טיפים והמלצות שעונים על האתגרים הספציפיים של קהל היעד שלכם ומסייעים להם להשיג את היעדים שלהם. ככל שהתוכן שלכם יהיה יותר פרקטי ואקציוני, כך הוא יהיה בעל ערך רב יותר עבור הצרכנים.
3. השקיעו באיכות ובמקצועיות כדי שהשיווק שלכם יהיה באמת שווה תשלום, הוא חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר. השקיעו זמן ומשאבים ביצירת תוכן מעמיק, מפורט ומוצג בצורה מקצועית. שכרו מומחים בתחום, כותבים מוכשרים ומעצבים גרפיים כדי להבטיח שהתוכן שלכם יהיה איכותי, מדויק ומרשים ויזואלית.
4. התאימו אישית והפכו את החוויה לאינטראקטיבית - ככל שתצליחו להתאים את התוכן באופן אישי לכל לקוח, כך הוא יהיה יותר רלוונטי ובעל ערך עבורו. השתמשו בנתוני משתמשים ובטכנולוגיות כמו בינה מלאכותית כדי להציע תוכן מותאם לצרכים, להעדפות ולשלב במסע הלקוח של כל אדם. בנוסף, הוסיפו אלמנטים אינטראקטיביים כגון סימולציות, מחשבונים או כלים מקוונים שמאפשרים למשתמשים ליישם את התוכן בצורה מעשית.
דוגמה לשיווק באינטרנט שימושי
נניח שאתם חברת הזנק המציעה פלטפורמת מסחר אלקטרוני לעסקים קטנים. הנה כמה רעיונות לשיווק בעל ערך רב:
- יצירת "מדריך הישרדות לחנות מקוונת" מקיף, הכולל טיפים, רשימות תיוג ותבניות להקמה ולתפעול של חנות מצליחה.
- פיתוח סדרת סרטוני הדרכה מפורטים על נושאים כמו קידום אתרים, שיווק במייל ואופטימיזציה של יחס המרה.
- אירוח סדנאות מקוונות חודשיות בנושאי מסחר אלקטרוני עם מומחי תעשייה, כולל הזדמנות למשתתפים לשאול שאלות ולקבל משוב מותאם אישית.
- הצעת "בדיקת בריאות" חינמית לחנות, הכוללת דוח מותאם אישית עם המלצות ספציפיות לשיפור הביצועים על בסיס ניתוח נתונים.
באמצעות משאבים בעלי ערך מוסף אלה, אתם לא רק ממצבים את עצמכם כמומחים אמינים בתחום המסחר האלקטרוני, אלא גם מעניקים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם כלים מעשיים שהם יכולים ליישם כדי להצליח. מסוג התוכן הזה הם ישמחו לצרוך ואולי אפילו לשלם עליו בפני עצמו.
מסקנה
בסופו של דבר, השיווק הטוב ביותר הוא זה שמשרת את האינטרסים של הלקוחות שלכם, לא רק את שלכם. על ידי הענקת ערך אמיתי ומוחשי בכל פיסת תוכן או אינטראקציה, אתם הופכים את עצמכם לנכס חיוני עבור קהל היעד שלכם. וכאשר הלקוחות מעריכים ומוקירים את השיווק שלכם עד כדי כך שהם מוכנים לשלם עליו, אתם יודעים שאתם עושים את זה נכון. זכרו, המפתח הוא לא רק למכור להם מוצר, אלא לעזור להם להצליח. אז צאו לשם ותיצרו שיווק באינטרנט שהוא כל כך טוב, שהוא לא רק מקדם את המכירות שלכם, אלא גם משפר את חייהם של הלקוחות שלכם.