לאנשים לא אכפת מהעסק שלך, אכפת להם מהבעיות שלהם. תהיה הפתרון שהם מחפשים
בעולם התחרותי של שיווק באינטרנט, קל ליפול למלכודת החשיבה שהמוצר או השירות שלנו הוא מרכז העולם. אנחנו משקיעים כל כך הרבה מאמץ ותשוקה בפיתוח ובשיפור שלו, שאנחנו מצפים שכולם יתלהבו ממנו כמונו. אבל האמת היא, שללקוחות הפוטנציאליים שלנו אין עניין אמיתי בעסק שלנו כשלעצמו. מה שבאמת מעניין אותם זה איך אנחנו יכולים לעזור להם לפתור את הבעיות והאתגרים הספציפיים שהם מתמודדים איתם. במקום לדחוף את המוצר או את המסר השיווקי שלנו בכוח, עלינו להתמקד בהבנה מעמיקה של הצרכים והכאבים של הלקוחות, ולהתאים את הפתרון שלנו אליהם בצורה מדויקת. רק כך נוכל למשוך את תשומת ליבם, לבנות אמון ולהפוך לבחירה המועדפת עליהם.

עובדות על חשיבות פתרון בעיות הלקוח בשיווק דיגיטלי:

  1. 84% מהצרכנים מצפים שהחברות יספקו להן חוויות מותאמות אישית שמתייחסות לצרכים הספציפיים שלהם (Salesforce).
  2. תוכן שנותן מענה לכאבים ולאתגרים של הקהל מייצר פי 4 יותר לידים איכותיים מאשר תוכן כללי או קידומי (Business 2 Community).
  3. חברות הממוקדות בחוויית הלקוח מכפילות את הכנסותיהן תוך 36 חודשים (Forrester).

איך להתמקד בפתרון בעיות הלקוח בשיווק באינטרנט

1. הכר את קהל היעד שלך לעומק - השקיעו זמן ומשאבים במחקר מקיף של הצרכים, האתגרים והשאיפות של פלחי הקהל שאתם פונים אליהם. השתמשו בסקרים, בקבוצות מיקוד, בראיונות אישיים ובמידע שנאסף מנקודות המגע הדיגיטליות כדי ליצור פרופילים מפורטים (פרסונות) של הלקוחות האידיאליים שלכם. ככל שתכירו אותם טוב יותר, כך תוכלו למקד את המסרים והפתרונות בצורה מדויקת.

2. הגדר את הבעיות שאתה פותר בבהירות - נסח בצורה חדה ותמציתית מהן הבעיות והכאבים הספציפיים שהמוצר או השירות שלך נותן להם מענה. תאר כיצד החיים של הלקוחות ייראו לפני ואחרי השימוש בפתרון שלך. הדגש את הערכים והיתרונות הייחודיים שאתה מציע להם, והסבר איך הם עולים על הפתרונות הקיימים האחרים בשוק.

3. עצב תוכן שיווקי סביב הבעיות והפתרונות - בכל פלטפורמות השיווק באינטרנט החל מהאתר, דרך הבלוג וכלה ברשתות החברתיות - התמקד ביצירת תוכן איכותי ועשיר ערך שנותן מענה לבעיות ולשאלות של קהל היעד. השתמש במילות המפתח ובביטויים שהם מחפשים כדי להגביר את הרלוונטיות והנראות של התכנים בחיפוש אורגני ובמדיה חברתית.

4. ספק הוכחה חברתית לאפקטיביות של הפתרון - עודד לקוחות מרוצים לשתף את הסיפורים והתוצאות החיוביות שלהם עם הפתרון שלך בפלטפורמות שיווק באינטרנט כמו ביקורות מוצר, סיפורי הצלחה בווידאו או בבלוג, וציוצים ברשתות החברתיות. הסטימוניאלס ועדויות של משתמשים אמיתיים הן ההוכחה הטובה ביותר שהמוצר שלך באמת פותר להם את הבעיות בפועל.

דוגמה ליישום גישה זו בפועל

נניח שאת מציעה שירות הדרכה וייעוץ תזונתי מקוון לנשים בהיריון. הנה כמה דרכים בהן תוכלי ליישם את הגישה של פתרון בעיות במסגרת שיווק באינטרנט:

  • עריכת סקר מקיף בקרב קהל היעד כדי להבין את החששות, השאלות והאתגרים העיקריים שלהן בהקשר לתזונה בהיריון.
  • יצירת מדריך מקיף באתר בשם "10 הטעויות הנפוצות בתזונת הריון - ואיך להימנע מהן", המתייחס לבעיות שזוהו בסקר.
  • הקמת קבוצת פייסבוק סגורה שבה את עונה על שאלות של המשתתפות ומעלה טיפים שבועיים ליישום התובנות בחיי היומיום, כמו מתכונים קלים להכנת ארוחות מאוזנות בהיריון.
  • שליחת דיוור שבועי עם קטעי וידאו קצרים של לקוחות מרוצות שמשתפות כיצד התוכנית שלך עזרה להם להתגבר על הקשיים ולשמור על הבריאות בהיריון.

בכל פעולה שיווקית כזו, המוקד הוא לא על השירות עצמו, אלא על התובנות והערכים המעשיים שהוא מספק ללקוח, כמו גם על העדויות לאפקטיביות שלו בפועל. זה מה שיבדל אותך מהמתחרים ויגרום ללקוחות להתחבר ברמה עמוקה יותר.

לסיכום

בזירה העמוסה והרועשת של שיווק באינטרנט, הדרך היחידה למשוך תשומת לב ולבלוט מעל ההמון היא להתמקד פחות בעצמנו ויותר בלקוח. כשאנו שמים את הצרכים, הרצונות והכאבים שלו במרכז, ומתאימים את הפתרון והתקשורת השיווקית בדיוק אליהם - אנחנו יוצרים ערך ומשמעות אמיתיים שקשה להתעלם מהם. בסופו של דבר, הלקוחות לא קונים מאיתנו בגלל מי שאנחנו, אלא בגלל מה שאנחנו יכולים לעשות עבורם. ולכן, במקום לנסות למכור בכוח את המותג או המוצר שלנו, מוטב להשקיע את המאמצים בלהיות הפתרון המדויק שהם מחפשים. כי כשאנחנו נותנים ללקוחות בדיוק את מה שהם צריכים, מתי שהם צריכים את זה - הם ימצאו אותנו, יסמכו עלינו ויבחרו בנו שוב ושוב.