הבנת קהל היעד והצרכים שלו
מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק, הבין לעומק את הצרכים והרצונות של קהל הסטודנטים בהארוורד. הוא זיהה את הפוטנציאל של פלטפורמה חברתית מקוונת שתאפשר להם לתקשר, להתחבר ולשתף מידע בקלות. תובנה זו הובילה אותו ליצירת מוצר שנותן מענה אמיתי לבעיה קיימת - וזהו הבסיס לכל אסטרטגיית שיווק באינטרנט מוצלחת.
עובדה: מחקרים מראים ש-76% מהצרכנים מצפים מהמותגים להבין את הצרכים והציפיות שלהם (Salesforce).
ניצול הכוח של המדיה החברתית
פייסבוק מדגימה את העוצמה האדירה של רשתות חברתיות בחיבור אנשים ובהפצת מידע בקנה מידה עצום. היא מאפשרת לעסקים להגיע לקהלים רחבים, למקד פרסום לפלחים ספציפיים, לעורר מעורבות ושיתוף, ולייצר באזז סביב מותגים ומוצרים. למעשה, שיווק במדיה חברתית הפך לרכיב הכרחי בכל אסטרטגיית שיווק באינטרנט.
עובדה: נכון ל-2021, יש בעולם מעל 4.48 מיליארד משתמשים פעילים ברשתות החברתיות, שמהווים כ-57% מאוכלוסיית העולם (Statista).
דוגמה: חברת האופנה asos@ משתמשת באינסטגרם כדי לחלוק תמונות של לקוחות עם המוצרים, ויוצרת קהילה מעורבת של צרכנים שהם גם משווקים נלהבים של המותג.
חשיבות החדשנות והיזמות
הצלחתו של צוקרברג נבעה במידה רבה מהחזון היזמי שלו, מהנכונות לקחת סיכונים וליישם רעיונות פורצי דרך. בשוק הדינמי של שיווק באינטרנט, חדשנות והתאמה לשינויים הן קריטיות. על מנהלי שיווק להיות מודעים לטרנדים, לאמץ טכנולוגיות חדשות, ולחפש כל העת דרכים יצירתיות להגיע לקהל ולספק לו ערך.
עובדה: 84% מהמנכ"לים מאמינים שהיכולת לחדש היא הגורם החשוב ביותר שיקבע את הצלחת הארגון שלהם (Accenture).
דוגמה: חברת התיירות KLM הייתה מהראשונות להשתמש בבינה מלאכותית ובשירות הלקוחות האוטומטי בפייסבוק מסנג'ר, מה שאפשר לה לתת מענה מהיר ואישי ללקוחות בפלטפורמה שהם כבר נמצאים בה.
שיווק ויראלי ועוצמת "באזז"
ההתפשטות המהירה של פייסבוק, מקבוצה מצומצמת של סטודנטים בהארוורד לרשת עולמית, מדגימה את הפוטנציאל האדיר של שיווק ויראלי. כשמסר משווק הוא כל כך מעניין, מועיל או מרגש שאנשים מתים לשתף אותו עם חבריהם - ההפצה מתרחשת אורגנית וללא מאמץ. ליצירת תוכן "מדבק" שמניע אנשים לפעולה יש השפעה עצומה על חשיפה והצלחה של מותגים בשיווק באינטרנט.
דוגמה: קמפיין ה"Ice Bucket Challenge" של ארגון ה-ALS הפך לוויראלי בקיץ 2014, כשמיליוני אנשים ברחבי העולם, כולל סלבריטאים, שפכו על עצמם דליי מים קפואים ותרמו לארגון. התוצאה - גידול של 770% בתרומות לעומת השנה הקודמת.
סיכום
הסרט "רשת חברתית" מספק לנו מבט מרתק על מהפכת המדיה החברתית, ועל האופן שבו היא משנה את פני השיווק. הלקחים העיקריים למנהלי שיווק באינטרנט הם:
- הכר לעומק את צורכי וציפיות קהל היעד
- נצל את הכוח של פלטפורמות חברתיות להגיע לקהלים גדולים
- אמץ חדשנות, יוזמה ונכונות לקחת סיכונים
- צור תוכן משכנע ומעורר השראה שאנשים ישמחו לשתף
כשאנחנו לוקחים את התובנות האלה ומיישמים אותן באסטרטגיית השיווק הדיגיטלית שלנו, אנחנו נותנים לעצמנו את הסיכוי הטוב ביותר להצליח ולצמוח בעולם של רשתות חברתיות ואינטרנט.