עובדות על חשיבות הכרת הלקוח בשיווק באינטרנט:
- 80% מהצרכנים סבורים שחוויה מותאמת אישית היא חשובה יותר מאשר מוצר מצוין (Epsilon).
- 91% מהצרכנים סבירים יותר לקנות ממותגים המספקים המלצות ומבצעים רלוונטיים (Accenture).
- חברות המשתמשות בנתוני לקוחות לייצר קמפיינים ממוקדים חוו צמיחה של 760% בהכנסות (HubSpot).
איך ללמוד להכיר את הלקוחות שלכם
1. בצעו מחקר שוק מקיף השתמשו בסקרים, בקבוצות מיקוד, בראיונות ובכלים דיגיטליים כדי לאסוף נתונים דמוגרפיים, פסיכוגרפיים והתנהגותיים על קהל היעד שלכם. חקרו את המוטיבציות, האתגרים והיעדים שמניעים את הרכישות שלהם.
2. נתחו את נתוני הלקוחות שלכם עקבו אחר האינטראקציות של הלקוחות לאורך מסע הקנייה שלהם, כולל נתוני אתר, מעורבות במדיה חברתית ונתוני רכישות. חפשו דפוסים והתנהגויות נפוצות שיכולים להנחות את האסטרטגיה השיווקית שלכם.
3. צרו פרופיל לקוחות השתמשו בתובנות שנאספו כדי לפתח דמויות מייצגות של פלחי הלקוחות העיקריים שלכם. הגדירו את המאפיינים, ההעדפות וההתנהגויות הייחודיות לכל פרסונה, והשתמשו בהן כדי להנחות את יצירת התוכן והמסרים בשיווק באינטרנט.
4. הקשיבו למשוב של הלקוחות עודדו משוב של לקוחות דרך סקרים, ביקורות ואינטראקציות בשירות לקוחות. הקפידו לנטר את השיח על המותג ברשתות החברתיות ובפורומים מקוונים. השתמשו במשוב כדי לשפר את המוצרים והשירותים שלכם ולהתאים את הגישה השיווקית.
דוגמאות לשיווק מונע-לקוח
נניח שאתם מוכרים ציוד ואביזרים לאימוני כושר ביתיים. הנה כמה דרכים ליישם תובנות על לקוחות לטובת שיווק באינטרנט:
- זיהוי פרסונת הלקוח של "הורה עסוק" שזקוק לפתרונות אימון יעילים וקצרים. יצירת סדרת סרטוני אימון מותאמים אישית בערוצי המדיה החברתית שלכם שמתמקדים באימוני 15 דקות.
- למידה מנתוני אתר שרבים מהקונים מתעניינים בתזונה. כתיבת פוסטים מועילים בבלוג ומדריכים להורדה על תזונת כושר, והצגתם באמצעות טפסים אסטרטגיים במסע הקנייה באתר.
- גילוי מנתוני מכירות שלקוחות שרכשו מזרן יוגה סבירים יותר לרכוש גם בלוקים ורצועות יוגה. שליחת קמפיינים ממוקדים במייל עם המלצות משלימות מותאמות אישית ומבצעי באנדל.
- הבנה ממשוב בסקרים שלקוחות מעוניינים בהמלצות על אימונים על פי רמת כושר. הוספת כלי הערכה אינטראקטיבי באתר שמציע תוכניות אימונים מותאמות אישית על סמך הצרכים והיכולות של כל משתמש.
מסקנות
בשיווק באינטרנט, ההצלחה לא נמדדת רק בכמות הלידים או המכירות שאתה מייצר, אלא בנאמנות ובערך לטווח הארוך שאתה בונה עם לקוחותיך. ככל שאתה משקיע זמן ומאמץ רב יותר בהבנת צורכיהם האמיתיים של הלקוחות ובמתן מענה להם, כך הם סבירים יותר לבחור במוצרים שלך ולהמשיך לחזור אליך. המודעות העמוקה הזו לנקודת המבט של הלקוח חייבת להיות הבסיס לאסטרטגיית השיווק באינטרנט שלכם. החל ממחקר השוק ופיתוח פרסונות קונים, ועד בניית מערכות יחסים באמצעות תוכן ומסעות רכישה מותאמים אישית - שימו את הלקוח במרכז כל החלטה. בסופו של דבר, כאשר אתם מכירים ומבינים את הלקוחות שלכם ברמה זו, לא תצטרכו למכור להם דבר - הם כבר ימכרו את עצמם.