שיווק הוא לספר לעולם שאתה כוכב רוק. שיווק תוכן הוא להראות לעולם שאתה באמת כזה

בעידן הדיגיטלי של ימינו, שיווק באינטרנט הפך לערוץ הכרחי עבור עסקים להגיע לקהלים חדשים ולבנות מותג. אך בזמן ששיווק מסורתי מתמקד בעיקר בקידום ומכירה ישירה, שיווק תוכן מציע גישה שונה - במקום לספר לעולם כמה אתה מדהים, אתה מדגים זאת בפועל באמצעות תוכן בעל ערך.

עובדות על שיווק תוכן:

  1. חברות עם בלוגים מייצרות 67% יותר לידים (leads) מאשר חברות ללא בלוגים. (DemandMetric)
  2. 72% מהשווקים טוענים ששיווק תוכן מגדיל את מספר הלידים. (CuRate)
  3. 70% מהצרכנים למדו על חברה דרך תוכן במקום דרך פרסומות. (Demand Metric)

ההבדל בין שיווק מסורתי לשיווק תוכן

  • שיווק מסורתי מתמקד במסרים ישירים של "קנה ממני", בעוד ששיווק תוכן מתמקד במתן ערך דרך מידע חינוכי, מעורר מחשבה ומועיל.
  • שיווק מסורתי מפריע ללקוחות, בעוד ששיווק תוכן מושך לקוחות אל העסק דרך תוכן שהם בחרו לצרוך.
  • שיווק מסורתי מכוון לביצוע מכירה מיידית, בעוד ששיווק תוכן מטפח מערכות יחסים ארוכות טווח ונתפס כהשקעה לטווח הארוך.

סוגים של שיווק תוכן בשיווק באינטרנט

  1. בלוגים - הבלוג הוא אחד הכלים הנפוצים ביותר לשיווק תוכן. פוסטים מועילים ואינפורמטיביים מייצרים תנועה אורגנית ובונים אמון.
  2. סרטונים - 84% מהצרכנים אומרים שצפו בסרטון שגרם להם לקנות מוצר. סרטוני הדרכה, הסברים על מוצרים וראיונות הם דוגמאות נהדרות לשיווק באינטרנט באמצעות וידאו.
  3. אינפוגרפיקה - תוכן ויזואלי נקלט 60,000 פעם מהר יותר מטקסט. אינפוגרפיקות הן דרך מצוינת להמחיש נתונים ומידע מורכב בצורה קלה לעיכול.
  4. מדריכים ומחקרי נייר לבן - תוכן מעמיק כזה מבסס אותך כמומחה בענף ואידאלי ללכידת לידים באמצעות טפסי הורדה בשיווק באינטרנט.

כיצד שיווק תוכן בונה את המותג

  • ע"י חשיפת המומחיות והערכים שלך - תוכן איכותי מפגין את הידע והתשוקה שלך בתעשייה, מה שמייצר אמינות ומייחד אותך מהמתחרים.
  • עי קידום אמון ונתינה - שיתוף רעיונות ותובנות בחינם מוכיח את הנדיבות והמחויבות שלך כלפי הלקוחות, מה שמעצים קשרים בני קיימא.
  • על ידי משיכת קהלים חדשים - שימוש במילות מפתח ונושאים רלוונטיים בתוכן שלך מביא לקוחות פוטנציאליים לאתר שלך דרך חיפושים אורגניים.
  • ע"י עידוד שיתוף והמרה - תוכן מרתק מעודד שיתוף ברשתות חברתיות, ממנף חשיפה ומושך תנועה שניתן להמיר ללידים ומכירות.

דוגמה לשיווק תוכן מוצלח

נניח שאתה יועץ שינה המוכר מוצרים כמו מזרנים ומכשירי רעש לבן. אסטרטגיית שיווק תוכן יעילה עבורך יכולה לכלול:

  • כתיבת פוסטים שבועיים בבלוג על נושאים כמו "5 טיפים לשיפור איכות השינה" או "כיצד לבחור את המזרן הנכון".
  • הפקת סדרת סרטוני YouTube על מדע השינה והשפעתו על הבריאות והרווחה.
  • שיתוף אינפוגרפיקות מרתקות על מחזורי שינה והפרעות שינה נפוצות ברשתות החברתיות.
  • הצעת מדריך להורדה בשם "המדריך המלא לשגרת שינה בריאה" בתמורה לרישום לרשימת התפוצה בשיווק באינטרנט שלך.

בכל פיסת תוכן זו, אתה לא רק מקדם את המוצרים שלך, אלא מספק מידע בעל ערך שמוכיח את הידע והסמכות שלך בנושא השינה. זה יוצר אמון, בונה את המותג ומייצר לידים איכותיים בשיווק באינטרנט שלך.

לסיכום

שיווק תוכן הוא לא רק לקידום עצמי - זוהי הזדמנות להדגים את הערך שלך בפועל דרך הענקת תובנות ופתרונות מועילים בערוצי שיווק באינטרנט כמו בלוגים, סרטונים ועוד. בניגוד לשיווק מסורתי המתרברב בגדולתך, שיווק תוכן מעניק לקהל שלך טעימה ממה שיש לך להציע, בונה אמון, מושך לקוחות חדשים, ולבסוף, מוכיח שאתה באמת כוכב רוק בתעשייה שלך.