עובדות על הקשר בין תוכן, אמון והכנסות:
- 78% מהצרכנים מעדיפים ללמוד על חברה דרך מאמרים מאשר דרך מודעות (Demand Metric).
- תוכן שיווקי עולה 62% פחות מהשיווק המסורתי, תוך יצירת כמעט פי 3 לידים (leads) איכותיים (Demand Metric).
- 55% מהצרכנים אומרים שהבסיס לבניית אמון הוא שהחברה תהיה שקופה ותגיד את האמת בתוכן שלה (Cohn & Wolfe).
כיצד תוכן בונה יחסים ואמון עם הקהל שלכם
1. מתן ערך ועקביות לאורך זמן תוכן איכותי מספק ערך אמיתי ללקוחות, בין אם זה בצורה של מידע שימושי, בידור, השראה או פתרון בעיות. כאשר אתם מייצרים תוכן מועיל בצורה קבועה ועקבית, הקהל שלכם לומד לסמוך עליכם כעל מקור אמין ובעל ערך. זה מניח את היסודות למערכת יחסים ארוכת טווח.
2. שקיפות ואותנטיות באמצעות תוכן, אתם מראים לקהל שלכם מי אתם באמת כחברה - הערכים, האישיות והמטרות שלכם. ככל שתהיו יותר אמיתיים ושקופים בתוכן, כך תיצרו חיבור אנושי חזק יותר. שיתוף הסיפורים, האתגרים וההצלחות שלכם בכנות מראה שאתם אמינים וראויים לאמון.
3. אינטראקציה והקשבה לקהל תוכן אינו רק שידור חד כיווני - הוא מהווה בסיס לדיאלוג דו כיווני עם הקהל שלכם. על ידי עידוד תגובות, שאלות ומשוב על התכנים שלכם, אתם מראים שדעתם חשובה לכם ושאתם מחויבים להבנת הצרכים שלהם. הקשבה פעילה ותגובה לתגובות הקהל מחזקת את הקשר והאמון.
4. הוכחת מומחיות ומנהיגות מחשבתית באמצעות תוכן איכותי ומעמיק, אתם ממצבים את עצמכם כמומחים ומובילי דעה בתעשייה שלכם. על ידי שיתוף תובנות ייחודיות, מענה לשאלות נפוצות והדרכת הקהל שלכם, אתם מוכיחים את הערך והאמינות שלכם כמקור מהימן. זה בונה אמון ומוניטין חיוביים בקרב הלקוחות הפוטנציאליים.
דוגמה לבניית יחסים באמצעות תוכן
נניח שאתם חברת B2B המוכרת תוכנת CRM. הנה כמה דרכים לבניית אמון ויחסים באמצעות השיווק באינטרנט והתוכן שלכם:
- פרסום בלוג שבועי עם טיפים מעשיים לשיפור ניהול קשרי לקוחות, מחקרי מקרה של לקוחות והתפתחויות בתעשייה.
- יצירת מדריך מקיף להורדה על "איך לבחור את תוכנת ה-CRM הנכונה לעסק שלך", הכולל שאלות נפוצות וטעויות שיש להימנע מהן.
- אירוח סדרת וובינרים חודשית בנושאי ניהול קשרי לקוחות, עם אורחים מיוחדים מהתעשייה ומומחים פנימיים של החברה.
- עידוד שיתוף ודיונים סביב התכנים שלכם ברשתות החברתיות ובפורומים רלוונטיים, תוך מתן תשובות אישיות לשאלות ותגובות.
באמצעות אסטרטגיית תוכן עקבית זו, אתם בונים את המוניטין שלכם כמומחים בתחום ה-CRM, יוצרים ערך עבור הקהל שלכם ומטפחים יחסים של אמון לאורך זמן. כאשר לקוחות פוטנציאליים יהיו מוכנים לרכישה, סביר שהם יפנו אליכם כאל השותף האמין והמועדף, בזכות הקשר שנבנה באמצעות השיווק התוכן שלכם.
לסיכום
בנוף השיווק באינטרנט של היום, תוכן איכותי הוא המפתח לבניית יחסים בני קיימא עם הקהל שלכם. על ידי מתן ערך עקבי, שקיפות, אינטראקציה והוכחת מומחיות באמצעות התוכן, אתם מטפחים אמון עמוק עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. ואמון זה, בסופו של דבר, הוא זה שמניע את קבלת ההחלטות, ההמרות וההכנסות. לכן, אסטרטגיית התוכן שלכם חייבת להתמקד לא רק במכירה, אלא בראש ובראשונה ביצירת קשרים משמעותיים עם הקהל. כי כאשר אתם משקיעים בתוכן שבונה יחסים מבוססי אמון, אתם למעשה משקיעים ישירות בהצלחה העסקית והפיננסית שלכם בטווח הארוך.