עובדות על העוצמה של תוכן איכותי בשיווק באינטרנט:
- צרכנים צופים ב-5 פיסות תוכן בממוצע לפני שהם מוכנים לבצע רכישה (Google).
- 56% מהצרכנים מרגישים חיבור עמוק יותר למותג לאחר קריאת תוכן מותאם אישית (CMO Council).
- חברות המשתמשות בשיווק תוכן חוות צמיחה של 7.8 פעמים יותר בתנועה אורגנית באתר (Aberdeen Group).
כיצד תוכן מצוין מקדם מכירות בשיווק באינטרנט
1. תוכן מושך תנועה איכותית ומניע לידים (Leads) - תוכן רלוונטי ואיכותי המותאם למילות המפתח הנכונות מושך תנועה ממוקדת ממנועי חיפוש ורשתות חברתיות. כאשר התוכן פונה בדיוק לצרכים ולכאבים של קהל היעד, סיכויי ההמרה לפניות מכירה וללקוחות בפועל עולים משמעותית.
2. תוכן בונה אמון ואמינות בשלבי הרכישה המוקדמים - רוב הצרכנים מבצעים כיום מחקר מקיף ברשת לפני ביצוע רכישה. תוכן מועיל ואינפורמטיבי המספק מידע אמין ותובנות מקצועיות מבסס את המוניטין של העסק כסמכות מהימנה בתחומו. אמון זה הופך ליתרון מכריע בעת קבלת החלטת הרכישה הסופית.
3. תוכן מערב ומחנך את הלקוחות לאורך מסע הקנייה - על פי המודל השיווקי של HubSpot, תוכן איכותי הוא קריטי לכל שלבי המסע של הלקוח - משלב המודעות, דרך שלב השקילה, ועד לשלב ההחלטה. על ידי יצירת תוכן שמלווה את הלקוחות ועונה על צורכיהם התמידית מתפתחים לאורך המסע, אתם בונים מערכות יחסים ארוכות טווח המניבות מכירות חוזרות ונאמנות מותגית.
4. תוכן מניע רכישות חוזרות ומקדם מכירות משלימות - לקוחות קיימים שקיבלו ערך מתוכן מסוים סביר שירצו עוד. מתן תכנים נוספים הממליצים על מוצרים או שירותים משלימים יכול להגדיל מכירות חוזרות ולהעלות את הרווח מכל לקוח. תוכן כזה גם מחזק את הקשר עם הלקוחות ומעודד המלצות ושיתופים נוספים.
דוגמה לשימוש בתוכן ככלי מכירות בשיווק באינטרנט
נניח שאתם עסק המוכר תוספי תזונה טבעיים. הנה כמה דרכים להשתמש בתוכן בתור כלי למכירות:
- כתיבת סדרת מאמרים מקיפים בבלוג על יתרונות הבריאות של רכיבים שונים בתוספי התזונה שלכם, עם קריאות לפעולה לרכישת המוצרים הרלוונטיים.
- יצירת מדריך מקיף להורדה על "10 הדרכים הטובות ביותר לשפר את המערכת החיסונית", עם המלצות על תוספי תזונה מתאימים מהמגוון שלכם.
- הוספת ביקורות וידאו של לקוחות על דפי המוצר, המתארות כיצד המוצרים שלכם עזרו להם להשיג יעדי בריאות.
- הפקת סדרת סרטוני הדרכה על שילוב תוספי תזונה בתזונה היומית, עם הצעות למוצרים משלימים לרכישה באתר.
על ידי שימוש בתוכן מסוגים שונים לאורך מסע הלקוח, אתם בונים אמון, מוכיחים מומחיות, ומספקים ערך אמיתי שמוביל בסופו של דבר לרכישות.
לסיכום
קיים אולי מיתוס לפיו תוכן מצוין הוא בסך הכל "נחמד שיש", אך האמת היא שהוא חיוני לכל עסק המבקש להצליח בשיווק באינטרנט ולהגדיל מכירות. תוכן מרתק, מועיל ומדויק מהווה את הבסיס להשגת תנועה איכותית, יצירת לידים, והמרת לקוחות פוטנציאליים לקונים בפועל. זהו כלי רב עוצמה לבניית אמון, חיבור רגשי ומערכות יחסים ארוכות טווח שמניבות מכירות חוזרות ונאמנות מותגית. בסופו של דבר, תוכן איכותי הוא ההשקעה הטובה ביותר שכל עסק יכול לעשות בהצלחה ארוכת הטווח שלו. אז במקום להסתמך רק על טקטיקות מכירה מסורתיות, כדאי להתחיל להשקיע את משאביכם היכן שהם באמת נחוצים - ביצירת תוכן מעולה שימכור בשבילכם, יום ולילה.